Hej på er!

0kommentarer

Nu som en nystart på året har jag valt att dra igång en helt ny blogg. Här kommer allt kring mig och min familj hållas mycket mer anonymt. Det jag istället väljer att lyfta fram är inredning, trädgård, djuren och så vidare.
 
Jag bor i södra delen av landet med min lilla familj; sambo, son, hund, katt och hästar. Mitt trädgårdsintresse har verkligen blivit enormt sedan vi flyttade till huset för drygt ett och ett halvt år sedan. Det ligger väl genetiskt det där också kan jag tänka, i rakt nedstigande led från min mamma och mormor, så helt ofattbart är det väl inte direkt ;)
 
Detta inlägg blir helt bildfritt. Tror det kvittar då här med stor säkerhet inte är en enda läsare just nu. Detta är mest för min egen del. Jag har en massa drömmar, framför allt om vad som ska ske här hemma utomhus. Vissa projekt är längre fram och vissa mer aktuella i det närmaste, här kommer en lista, utan inbördes ordning:
 
  • Gräva grusgång
  • Gjuta färdigt plattor till växthuset
  • Få växthuset på plats, med allt vad det innebär
  • Få upp staket vid grusgångens ena sida
  • Plantera fler träd
  • Skaffa höns, med allt vad det innebär
  • Storstäda stallet
  • Få i ordning uppfarten - gräva ur, lägga ny singel och så vidare
Ja detta är bara en del av allt jag vill göra ;) Allt handlar ju om tid, ekonomi, lust och ännu mera tid. Men som ni förstår så kommer det kanske ske en hel del uppdateringar kring dessa saker, men givetvis inom väldigt mycket annat; renoveringar inomhus, pyssel ute och inne, förrändringar i trädgården, årstider, möbler, ute- och innedesign.
 
Jag hoppas ni, precis som jag, finner detta intressant och att vi kan inspirera varandra. Stor kram!

Kommentera

Publiceras ej